Brev:
Dagpleje - dagsplan
29. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Dagpleje - dagsplan
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar. Nu står vi overfor at Cecilie skal begynde i dagpleje i næste uge. I den forbindelse vil jeg gerne høre, hvad du vil foreslå mht. skemad og mme/amning i løbet af dagen.
Cecilie har aldrig ville tage en sutteflaske og er kun blevet ammet. Jeg er dog begyndt at nedtrappe amningen, så hun kun får om morgenen, nogle gange om eftermiddagen (her viser hun dog ikke særlig stor interesse) og altid inden hun skal i seng om aftenen. Hun bliver også altid ammet omkring kl. 23/24 og indimellem vil hun gerne have omkring kl. 2/3 og så igen omkring kl. 5/6.
Jeg vil gerne høre om hun skal have mme hos dagplejen til måltiderne eller hun kan klare sig med vand. Det skal siges, at hun ikke drikker ret meget af sin kop til måltiderne, men det kommer måske med alderen? Hvor meget mælk har hun brug for i døgnet på nuværende tidspunkt?
Når jeg starter på arbejde regner jeg med, at vi står op kl. 06.15/06.30 og her bliver hun så ammet. Hos dagplejen får de et formiddagsmåltid kl. 8.30 og spiser frokost kl. 11.00. Skal jeg give hende grød inden vi kører om morgenen (ca 07.15) eller skal hun have grød kl. 08.30 hos dagplejen og så frokost kl. 11.00. Dagplejen talte om at det måske lå for tæt på hinanden, men hvad mener du?
Tak for en rigtig god og nyttig brevkasse. Jeg glæder mig til at få dit svar.
Med venlig hilsen
Cecilies mor