Dagpleje - dagsplan

29. januar 2008

Alder:
8 mdr.

Dagpleje - dagsplan

Hej Helen

Tak for dit tidligere svar. Nu står vi overfor at Cecilie skal begynde i dagpleje i næste uge. I den forbindelse vil jeg gerne høre, hvad du vil foreslå mht. skemad og mme/amning i løbet af dagen.

Cecilie har aldrig ville tage en sutteflaske og er kun blevet ammet. Jeg er dog begyndt at nedtrappe amningen, så hun kun får om morgenen, nogle gange om eftermiddagen (her viser hun dog ikke særlig stor interesse) og altid inden hun skal i seng om aftenen. Hun bliver også altid ammet omkring kl. 23/24 og indimellem vil hun gerne have omkring kl. 2/3 og så igen omkring kl. 5/6.

Jeg vil gerne høre om hun skal have mme hos dagplejen til måltiderne eller hun kan klare sig ...

Annonce

... med vand. Det skal siges, at hun ikke drikker ret meget af sin kop til måltiderne, men det kommer måske med alderen? Hvor meget mælk har hun brug for i døgnet på nuværende tidspunkt?

Når jeg starter på arbejde regner jeg med, at vi står op kl. 06.15/06.30 og her bliver hun så ammet. Hos dagplejen får de et formiddagsmåltid kl. 8.30 og spiser frokost kl. 11.00. Skal jeg give hende grød inden vi kører om morgenen (ca 07.15) eller skal hun have grød kl. 08.30 hos dagplejen og så frokost kl. 11.00. Dagplejen talte om at det måske lå for tæt på hinanden, men hvad mener du?

Tak for en rigtig god og nyttig brevkasse. Jeg glæder mig til at få dit svar.

Med venlig hilsen
Cecilies mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.